МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ

ВІДПОВІДНО ДО ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ВІД 14.12.2011 №1283 «ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПОРЯДКУ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ», РЕГІОНАЛЬНОЇ МОДЕЛІ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ПРОВЕДЕНО МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ. УПРОВАДЖЕННЯ МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У ДІЯЛЬНОСТІ ДНЗ ДОЗВОЛЯЄ РЕЗУЛЬТАТИВНО ОРГАНІЗУВАТИ ТА ЗДІЙСНЮВАТИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС, СТИМУЛЮЄ ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ТА ТВОРЧЕ ЗРОСТАННЯ ПЕДАГОГІВ, ДОЗВОЛЯЄ ЕФЕКТИВНО РОЗПОДІЛЯТИ РЕСУРСИ ЗАКЛАДУ, ВПЛИВАЄ НА ПІДВИЩЕННЯ ЙОГО СОЦІАЛЬНОГО СТАТУСУ.

ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗДІЙСНЮВАЛОСЬ ПЕДАГОГАМИ ЗАКЛАДУ ТРИЧІ НА РІК (ВЕРЕСЕНЬ, СІЧЕНЬ, ТРАВЕНЬ) ЗА ПОКАЗНИКАМИ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. У ЯКОСТІ ІНСТРУМЕНТАРІЮ ЗАСТОСОВУВАЛИСЬ КАРТИ СПОСТЕРЕЖЕНЬ, УМІЩЕНІ У ЗБІРНИКУ «НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ СУПРОВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ: МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ / ЗА ЗАГ.РЕД. Л.Д. ПОКРОЄВОЇ – 3-ТЄ ВИД., ПЕРЕРОБЛ. І ДОПОВ. – ХАРКІВ: ХАНО, 2013. – 224 С.

Оцінка досягнень проводилась за рівнями:

- Високий – показник проявляється повною мірою, дитина має глибокі системні знання та практичні вміння;

- Достатній - показник проявляється частково й ситуативно, дитина має достатні, але не глибокі знання, чекає підтримки від дорослого;

- Середній - показник проявляється вкрай рідко, знання та практичні вміння дуже обмежені та безсистемні;

- Низький - повна відсутність прояву, відсутність знань та практичних вмінь.

Головна мета такої системи оцінювання досягнень дитини – визначити, чи є поступальні зміни в розвитку однієї конкретної дитини впродовж цілого року. Результати досягнень дітей дали змогу зорієнтувати педагога у сильних і слабких сторонах розвитку кожної дитини, доборі засобів оптимізації цього процесу, шляхів індивідуальної роботи з нею.

Результати рівнів засвоєння програмового матеріалу з дітьми всіх вікових груп узагальнені, зроблені відповідні висновки та рекомендації до кожної з них.

Отже, аналіз результатів діагностування дітей за освітніми лініями засвідчує, що їх загальні позитивні показники, які були отримані на початку навчального року в 2021 році у порівнянні з кінцем навчального року 2020 року дали вагомий приріст, а негативні – знизились, що свідчить про ефективність носвітньої роботи з дітьми протягом року. Робота вихователя за даними освітніми лініями проводилась на достатньому рівні.